torsdag 13 juni 2013

Varför stressa när allt man ska göra är att njuta!?

Mesta delen av min föräldraledighet har jag mått väldigt bra. Men så kommer de där dagarna som är mindre bra! Igår var en sådan dag. Stress! Jag blir stressad och jag blir det när jag absolut inte har någonting alls inbokat. Innerst inne så kan jag bara inte förstå det, men kroppen struntar i det, den stressar ändå. Det är så mycket tankar som snurrar, anledningen är väl att när jag har saker inbokade så hinner jag inte tänka på det. Jag måste ut i det fina vädret, ta en promenad, fixa disken innan jag går ut, planera vad vi ska handla, äta nyttigt, träna... och så fortsätter det.

Sen får jag dåligt samvete om jag inte umgås med min lilla tjej, om jag tycker hon har legat på golvet för länge. Ja ni förstår!

Så igår bröt jag ihop! Men jag har ju världens finaste vänner, som jag kan prata med och som vet precis vad jag går igenom. Hon har varit i precis samma sits och det var så otroligt skönt att höra. Att det inte bara är jag! Tack fina du, du räddade min dag!

Så från och med idag ska det strykas saker från listan! Är inte allt under kontroll så gör det inget, för det är det det handlar om, jag har ett fruktansvärt kontrollbehov. Viktigast av allt är att umgås med min fina tjej för snart är bebistiden förbi och jag vill inte ångra ihjäl mig över att jag oroade mig över allt annat! Idag ska det njutas av de finaste jag har och andas lugnt!!


 

Inga kommentarer: