tisdag 23 april 2013

Vilken skön morgon!!

Vår lilla tjej har ju sovit bra redan från första början. Men idag var lite extra skönt! Att få vakna kl 7.30 helt utvilad, Elna fortsätter att sova till 8.30. Jag kan ta en kopp kaffe och bara sätta mig i soffan och ta det lugnt. Och dessutom skriva här i lun och ro. Det händer inte så ofta! Så en mycket bra start idag!

Jag kan inte säga annat än att livet leker just nu! Jag har lärt mig att njuta av mammaledigheten totalt, varje dag är så otroligt kul. Vår lilla tjej är nämligen jätterolig att ha att göra med just nu, det händer nya saker varje dag!

Jag har också kunnat börja träna, vilket är helt fantastiskt! Kilona trillar bort lite varje vecka. Helt plötsligt har jag fått nytt hopp om att kanske få tillbaka min kropp en dag. Även om det är långt bort fortfarande! Men bara kunna träna får ju en att må så bra. Anledningen att jag har kunnat börja träna ordentligt är faktiskt att jag slutat amma. Jag har alltså inte ont i mina kära bröst, vilket jag haft i tre månader och en bröstinflamation var droppen! Jag har till och med haft ont på promenader, men det har jag stått ut med ändå. Men nu, all smärta är borta och även det är ju bara underbart!

Dessutom har ersättningen lett till att vår lilla tjej går upp i vikt. Så nu är även BVC nöjda, vilket de inte var när hon hade gått upp 100 gram på 2,5 vecka. Men nu så, 400 gram på 1,5 vecka. Vilket var mycket bättre! Första storleken på kläderna börjar också bli för liten, så storlek 62 här kommer vi!

Ja man har fått lite annat perspektiv på livet sen man fick barn. Lite andra saker som spelar roll nu för tiden, jämfört med hur det var innan. Men det är härligt! Nu är vårt liv mycket härligt, underbart och fantastiskt och det är väl bara att njuta!



 

Inga kommentarer: