lördag 2 mars 2013

Stor betydelse!!

Amningscentral! Tänk här uppe i storstan har de en amningscentral som man kan besöka om man har problem med amningen. Vilken lyx, hade aldrig hört talas om det innan. Sen har jag ju inte varit mamma innan heller, så kanske därför.

Jag var i alla fall där igår, då amningen inte riktigt gått som jag velat. Såriga bröstvårtor, aj aj aj.... och en liten tjej som inte riktigt vill äta så som jag vill att hon ska äta. När jag åkte dit så trodde jag att jag skulle åka hem med order om att gå över på ersättning helt, då jag hela tiden trott att jag inte haft någon mjölk. Men icke, det finns massa mjölk. Däremot har jag inte riktigt haft rätt "teknik" på matningen, vilket de visade hur det skulle gå till. 

nu klunkas det mjölk för fullt och vi har fått en tjej som är ganska nöjd mellan måltiderna. Aldrig tidigare hade jag kunnat ana att amningen skulle ha så stor betydelse som den faktiskt har. Men jag vill verkligen kunna amma min lilla tjej, vilken närhet och mysig stund det verkligen är. Då man inte har en massa sår förstås!! Så nu myser vi och har det riktigt lugnt och skönt under amningsstunderna!!

 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lyx med amningscentral!! Önskar vi oxå hade det här i Kna när min son var nyfödd. Men jag kämpade på och var envis och lyssnade inte på alla råd jag fick från folk i min närhet. Tog sen bort ersättningen helt för det bara förstör amningen. Så lyssna inte på BVC's ersättnings-hets för de råden stämmer ändå inte. Amningshjälpen har en blogg och en hemsida som är jättebra! Kika där. Jag ammade till slut i 1 år!! Helt otroligt! Men det funkade till slut.
Lycka till Mia!

Ps. Köp Purelan-salva (innehåller endast naturliga ingredienser) på Babyproffsen till b-vårtorna! Grym salva som man inte kan vara utan!

Mia sa...

Tack snälla för de bra tipsen. Jag kämpar på och ett bröst har redan läkt. Så nu kämpas det för fullt med det andra också ;) Sen ska jag nog kunna njuta fullt ut av amningen.

Kramar!!