tisdag 22 januari 2013

Att få en ny familjemedlem!

har det snart gått en vecka sedan vi fick vårt lilla nya tillskott i familjen. Det här är verkligen det mest fantastiska man någonsin kan uppleva. Tänk att hon legat där inne detta lilla barn.  

Förlossningen gick bra. Mitt vatten gick natten till måndagen 14/1. Efter att vi varit inne på kontroll måndag morgon börjar sedan mina värkar. Värkarna får jag ha i två dygn innan det är dags att bege sig till förlossningen. Detta innebar två dygn utan en enda blund, vilket jag egentligen tyckte var mycket värre än själva värkarna.

När vi kommer in till förlossningen undersöks jag, för att de sedan ska bestämma vilken igångsättning som passar bäst. Det blev dropp, vilket innebar att ca 2 minuter efter att droppet har satts så är värkarna i full gång. Oj, oj, oj... var det bara då. Sen kom lustgasen till min räddning. Vilken känsla, att få bli onykter mitt i förlossningen. Lustgasen och Jocke fick sedan bli mina följeslagare genom hela förlossningen. Elna ville ju inte riktigt komma ut mot slutet, men med hjälp av en sugklocka så gick det i en herrans fart. Därefter var vi i himmelriket!!

 

Vi fick stanna på BB i två dygn eftersom Elna hade lite lågt sockervärde. Vi var tvungna att mata henne med ersättning vilket de ville ha lite uppsikt över. Sista natten tillbringade vi på patienthotellet, vilket var rena lyxen. Bara få vara vår lilla familj och sköta oss själva.


efter tre dagar fick vi äntligen åka hem, vilket jag verkligen längtade efter. Och här hemma har vi nu njutit sedan dess och verkligen stängt in oss i vår lilla bubbla. 


 

7 kommentarer:

Unknown sa...

Åh Maria!! Jag sitter ju här och gråter lite glädjetårar!! Så himla fin hon är. Ska bli mysigt att ses på fredag :) Kram från Elsa

Bloggmamman sa...

Gud så söt hon är! Och så mycket hår! Superhärliga bilder, ser så mysigt ut! Hälsa den nyblivna pappan också! Många kramar Emma, Jocke och Axel!

Anonym sa...

Åh GRATTIS till söta lilla Elna! Har undrat några dagar hur det var och när inte Leif var på boulen idag så hade jag tänkt ringa imorgon och höra!
Nu är dom lyckliga morföräldrar! Njut nu av den ljuvliga tid ni har framför er! Kramar ifrån Christina och Ulf !

Trillingnöten sa...

GRATTIS!! underbart söt! så skönt att det gick så bra!!

Anonym sa...

Grattis till er lilla dotter! Så jättesöt hon är! Lycka till alla tre!
(Vi känner inte varann men jag har tittat in här ibland.)

Mia sa...

Tack alla snälla!! Vad fina ni är!! Vi myser varje dag och har det såååå bra. Måste säga att bli mamma är nog det mest underbara jag någonsin varit med om.

Massa kramar till er alla!!!

Anonym sa...

Stort Grattis! :)

/Manja