måndag 3 december 2012

Förlossningskurs!!

 

Igår var det äntligen första advent. Så mysigt!! Det firades med uppackande av barnvagn inklusive lite frustration, men till slut gick det. På kvällen blev det middag med Erik, Soffi och Olle. Eftersom Soffi är barnmorska fick jag också lite extre kännande på magen hur den lilla ligger. Jocke fick också lyssna på hjärtslagen genom en tratt. Mycket mysigt!!

 

Idag vaknade vi upp med -14 grader. Helt galet, men så vackert det är. Jag körde Jocke till jobbet imorse och det var som ett enda sagoland. Superfint!! 


Vi har också varit på förlossningskurs ikväll. Mycket intressant och givande. Var ju en hel del vi båda inte hade en aning om. Kan väl inte direkt säga att jag känner mig mindre rädd för smärtan, men jag vet ju mer vad det handlar om nu. Så det är väl bara att bita ihop och ta sig igenom det!!

 

Inga kommentarer: