onsdag 1 augusti 2012

En enda lång Springsteen-helg!

I helgen var det äntligen dags för den stora Bruce-helgen. Kl. 05.00 gav vi oss iväg i fredags morse för att komma fram och kunna köa till de bästa platserna. Och det gjorde vi!!! Och ont hade jag i precis hela kroppen efter ca 10 timmars köande i gassande sol. Ja det är säkert, jag trodde inte jag skulle överleva. Tyvärr fick stackars Jocke höra detta också under kvällen. Så hans kommentar efter konserten var; Trodde aldrig jag skulle förknippa en konsert med Bruce med ångest. Jaaa, mitt dåliga samvete har gnagt efter det.

Men andra kvällen kunde vi njuta desto mer. Svalare väder, dock tre timmars ösregn, men det gjorde inget. Vi behövde inte heller köa så länge då vi hittade en liten genväg in och ändå fick lika bra platser.

För vilka platser vi hade, båda kvällarna hamnade vi ca 5 meter från scenen!! Och lördagens konsert ska vi inte prata om, så otroligt bra!!! Fick också reda på att Jocke var på 14 konserter på en Bruce turné i USA. 14 konserter!!! Förstår ni att han gillar den där karln!!
       

Inga kommentarer: