måndag 17 oktober 2011

Vi flyttar!

Mycket tankar går genom huvudet. Oj vad det har bollats med tankar och frågor fram och tillbaka. Vart ska vi bo? För-och nackdelar!! Vart kommer vi må bra båda två?
Vi börjar mer och mer smida planer för vårt liv tillsammans. Vi har länge pratat om vart vi ska bo när Jocke kommer hem. Jag ska väl vara ärlig att jag gärna hade bott kvar här nära familj och vänner, ja tryggheten.... ni vet! Men nu är det inte så enkelt. Jocke måste ha ett jobb och jag vill givetvis att att han ska ha ett jobb och må bra när han kommer hit. Nu visar det sig att Jockes arbetsmarknad finns mestadels i Stockholm. Så idag när vi pratade kan man väl helt enkelt säga att vi bestämde oss för att vi ska flytta till Stockholm. Vi säger till 99%, för man vet ju aldrig riktigt säkert vad som händer.

Sen vet vi ju alla att det inte bara är att flytta till Stockholm sådär. Jobb ska det nog inte vara så svårt att få för någon av oss. MEN så kommer vi ju till det här med BOSTAD. Jag ska väl ärligt säga att jag aldrig trodde att jag skulle leta efter bostad i Stockholm, men nu gör jag det. Det är inte lätt kan jag säga. Vi håller tummarna för att turen är på vår sida och att det en dag helt enkelt dyker upp en lägenhet. Nu är det ju inte helt klart när vi flyttar, men man måste ju börja kolla.

Så, nu är lite av våra planer avslöjade. Vi vet själva inte så mycket mer. Vi vet inte när, var eller hur det ska gå till detta. Men det får visa sig efter hand. Först ska vi i alla fall njuta av jul och nyår tillsammans med alla nära och kära.


2 kommentarer:

Madeleine i USA sa...

Vad härligt med Stockholm...chansen är nog bäst för Jocke att få jobb där!
Kul att få 'avslöja' lite planer...jag sitter här och kan knappt bärga mig.
Jag vill så gärna berätta vart vi planerar att resa i vinter, men jag får vänta ett tag till : /

Mia sa...

Ja det ska bli riktigt härligt. Alltid kul med storstad, lite mer puls än här hemma :)
Ja jag är så nyfiken på vart ni ska åka, men jag väntar med spänning på avslöjandet :)