fredag 23 september 2011

Livskvalité

Det är verkligen livskvalité att kunna vakna när man vill på morgonen. Börja sin dag med att gå ner till sin älskade mormor för frukost, när man ser att det bara lyser i ögonen på henne av uppskattning. Att ha tid och sitta där när hon berättar sitt liv... om chefen som varje dag la en krona på golvet där hon städade, för att kolla så hon var ärlig. Visst att jag var fattig, säger mormor, men jag tog aldrig något som inte var mitt... min finaste mormor. Lite glömsk är hon också. Varje gång vi träffas frågar hon, när kommer din kille? I december svarar jag. Ena gången får jag som svar, åhhh det är ju snart och andra gången åhhh är det så länge kvar. Ja hon är underbar! Det jag önskar av hela mitt hjärta är att hon ska fortsätta vara så pigg att Jocke och hon kan lära känna varandra riktigt, att hon får vara med i vårt liv tillsammans.

Att sedan få fortsätta dagen med att läsa bloggar, ut och springa i skogen, dricka kaffe och göra lite vad jag känner för är inte fel. Att jag sedan börjar jobba vid tre, det låtsas vi inte om. För nu ska jag njuta av min dag med inga måsten överhuvudtaget.


1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad roligt att du kom in på min blogg och gillade den :) Jag blir så glad :)
Nu ska jag kika mer på din blogg också! Kram!