söndag 26 juni 2011

Jolly Maith Craic



Efter många om och men följde jag igår med min bror och hans kompisar till Kastellet på Aspö. Men efter midsommarfirandet dagen innan fick det bli lugnt och nyktert.



Visst trodde jag det skulle vara ös när Jolly Maith Craic stod på scenen, men jag vet inte om jag väntade mig att folk skulle vara som galna. Det är väl den inverkan irländsk musik har på folk, så otroligt underbar stämning, alla bara dansade och sjöng. Vilken kväll det blev!!



Jag vet i alla fall någon som var på G!!





Inte nog med att brorsan dansade järnet på Kastellet. Nej då... när vi stod i kö och väntade på färjan, så var det bara att öppna upp dörrarna och sätta igång Lasse Stefanz på högsta volym. Ja det uppskattades av fler som ni ser!!



2 kommentarer:

Katarina Wendelin sa...

Hej!
Jag skulle gärna komma i kontakt med dig men hittar inga kontaktuppgifter på bloggen. Mejla mig på katarina.wendelin@aftonbladet.se så mejlar jag dig!

Mvh

Katarina

Unknown sa...

Kul att läsa efter alla dessa år!
/Micke Strömqvist
Mandolin i Jolly Maith Craic