måndag 28 mars 2011

Då är man hemma igen!!

Äntligen hemma från personalmötet, vad jag kom fram till är att jag har väldigt svårt att vara effektiv så här sent när man redan jobbat en hel dag. Nu ligger jag i alla fall här hemma ensam i soffan och försöker njuta och slappna av. Vilket inte är min bästa egenskap... men jag försöker. Mina föräldrar är i Polen i 2 dagar så jag har hela stora huset för mig själv. Inte illa!!! Men ska inte sticka under stolen med att det känns lite ensamt. Har väl börjat vänja mig vid att alltid ha dem runt omkring mig.

Jocke och jag har nu köpt nattågsbiljetterna i Italien. Nu är det inte mycket kvar innan hela resan är planerad och klar. I och med att vi vill ända ner till Sicilien så har vi valt att ta nattåget både dit från Neapel och tillbaka till Rom. Väldigt bra lösning då vi sparar både tid och pengar. Mamma var bara lite orolig hur trångt vi sov. Hon trodde man sov i små utrymmen som var som kistor, vad hon nu fått det ifrån. Nej då, en hytt med fyra bäddar har vi bokat. Sen gungar man fram så skönt också, så vi kommer sova så gott!!

Jocke är precis och äter lunch, så jag sitter här och väntar på det dagliga samtalet som han alltid ringer när han ätit klart. Ja vårt liv är väldigt inrutat med alla våra samtal som vi gör dagligen. Men tack vare det så klarar vi ju detta. Att det ändå är så otroligt enkelt idag att ha kontakt över hela världen. Till och med Telia har ett utlandsabonnemang där vi kan ringa otroligt billigt. Det tackar vi för!!!

Inga kommentarer: