måndag 14 februari 2011

Vilken utmaning!!

För ett tag sen fick jag ett ryck och började känna att jag måste ha en utmaning i min träning. Eftersom jag varken tycker om att simma eller åka skidor så var inte det något alternativ. Cykla hade jag kunnat tänka mig, men då måste jag ju fixa cykel och det är för jobbigt. Insåg då att det bara fanns löpning kvar. Då var frågan helmaraton eller halvmaraton. Ett helt maraton kändes lite väl utmanande, kanske längre fram i livet någon gång. Så nu är det gjort!! Ikväll har jag anmält mig och bästaste Maria till halvmaraton, vilket innebär ca 2,2 mil, i Stockholm den 17 september. Det blir en utmaning som heter duga!



Känns verkligen så bra nu. Nu har jag nämligen olika saker att fokusera på ända fram till slutet på september, vilket förmodligen kommer att innebära att det här året kommer gå ganska fort. Låter ju helt sjukt, men det är nog enda året i mitt liv som jag verkligen vill ska rusa förbi. Jag vill ju inte bli gammal... HA! Men jag vill leva mitt liv tillsammans med Jocke!

Inga kommentarer: