torsdag 1 september 2011

Mitt ego tar över

Ibland är jag väldigt ego. Ibland har jag en tendens att vända på saker så att det är väldigt synd om mig. Och just vid detta tillfälle handlar det inte om mig, det är inte mig det är synd om, det är inte jag som ska vara ledsen.

Att jag inte får lika många samtal som jag brukar, betyder inte att han inte vill prata med mig... det finns en förklaring, täckningen är helt borta. Att han är lite stressad och låg betyder inte att han inte vill komma hit. Det beror på att han faktiskt ska lämna ett land där han har bott i 14 år, att han ska lämna alla sina vänner. Det är inte bara lätt!!

Ni som känner mig, vet hur jag reagerar. Vill han inte prata med mig? Vill han inte flytta hit? Än en gång har han behövt stå ut med mitt ifrågasättande och det är så fel!!! Han offrar så mycket och han vill göra det, men vägen dit är ganska tuff. Alla förändringar och alla farväl. Det är väl självklart att det är jobbigt. Än en gång äter mitt dåliga samvete upp mig, jag är krävande!

Men innerst inne hoppas jag att han vet hur evigt tacksam jag är för att han kommer hit och vill dela sitt liv med mig. Alla drömmar vi har tillsammans som ska uppfyllas under åren. Hur mycket jag älskar honom och att jag hade gjort precis samma sak för honom, om jag bara haft möjlighet. Tänk att JAG skulle få älska någon så mycket. Jag är så otroligt tacksam.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Mia, du är inte krävande! Precis som du förstår honom så förstår ju han dig. Klart att det är jobbigt för dig också att gå och vänta. "Varför ringer han inte?" Klart den frågan dyker upp. Och du vet ju ändå vad det EGENTLIGEN beror på. Och det är ju inte att han inte älskar dig, utan som du skriver; Han har ett helt land att ta farväl av!

Ja, ens ego tar över ibland. Det är inte fel, utan bara mänskligt! Om man inte hade ett ego hade man ju aldrig överlevt!

Men men, snart är han här, med dig. Lyckligast i världen!

Innan dess, ska vi fika?;)

Mia sa...

Tack Jossan vad du är gullig. Visst är det som du skriver. Ibland är det bara jobbigare och ibland lättare. Men så är det nog hur ens liv än hade sett ut. Upp och ner, du vet.

Jag fikar GÄRNA någon dag :) Denna vecka har jag dock ett toastmadame-uppdrag på lördag. Så du vet, min hjärna kan bara koncentrera sig på det. Men gärna nästa vecka någon dag. Jag är ju ledig några dagar i veckan nu med eftersom jag pluggar :)

Jag hör av mig till dig på söndag så kan vi bestämma en dag.

Kramar!!!